Córka 2 lata. Przez 3 dni miała bardzo wysoką gorączkę. Gorączka po 3 dniach ustała i pojawiła się w

Córka 2 lata. Przez 3 dni miała bardzo wysoką gorączkę. Gorączka po 3 dniach ustała i pojawiła się wysypka, bladoróżowa na plecach, za uszami, na szyi i klatce. 3 dnia przed wysypka byliśmy u pediatry, dostała antybiotyk Zinnat. Czy z racji pojawienia się wysypki, która zapewne jest chorobą trzydniówką, możemy przerwać antybiotyk ? Córka czuję się juz dużo lepiej. Wzięła 4 dawki antybiotyku. Po nim zazwyczaj wymiotuje, stresuje się, mamy problem z jego podaniem. Dziękuję i pozdrawiam

2 odpowiedzi


Dzień dobry, jeśli jedynym objawem przez 3 dni była gorączka a następnie pojawiła się typowa wysypka można uznać że jest to trzydniówka. Jeśli podczas wizyty lekarskiej nie stwierdzono żadnych odchyleń takich jak zapalenie migdałków i dziewczynka nie prezentowała objawów zakażenia układu moczowego np. częstomoczu czy bólu podczas siuniania to możecie państwo podjąć taką próbę odstawienia. Jednak konieczna jest czujna obserwacja dziecka.

Uzyskaj odpowiedź dzięki konsultacji online

Potrzebujesz porady specjalisty? Zarezerwuj konsultację online: otrzymasz odpowiedzi bez wychodzenia z domu.


Jeżeli nie jest to trzydniówka to jest to prawdopodobne uczulenie na antybiotyk. Oba stany są wskazaniem do odstawienia zinnatu.

Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.