Co znaczy ta opinia z ppp? Już mniej więcej orientuje się o czym ona jest ale chciałbym się dowiedzi
3
odpowiedzi
Co znaczy ta opinia z ppp? Już mniej więcej orientuje się o czym ona jest ale chciałbym się dowiedzieć jak interpretują ją inne osoby. A także zapytać co według tej opinii może wpływać na trudności dziecka w nauce szczególnie chodzi mi o to jakie zdolności przyczyniają się do powstania tych problemów. Rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna (dolny próg przedziału) rozwój nieharmoniny przewaga myślenia słwono - pojęciowego nad myśleniem praktycznym. Najsłabiej rozwinięte są orientacja wyobraźnia i wizulacja przestrzenna synteza danych spostrzeżeniowych (ujmowanie relacji część całość) oraz antycypacja na materiale obrazkowy zdarzenia początkowego). Wyżej wymienione zdolności przyjmują bardzo niski poziom rozwoju. Nie co lepiej rozwinięte są np. zdolności do spostrzegania szczegółów zdolności językowe (werbalizownie definiowanie) trwałość pamięci werbalnej oraz rozumowanie arytmetyczne. Jedynie zdolności do klsyfikowania (abstrahowanie uogólnianie porównywanie) oraz uczenie się wzrokowo - ruchowe przyjmują wynik przeciętny.
Dzień dobry,
opis z opinii oznaczać może,że trudności edukacyjne dziecka wynikają z bardzo niskich możlwości intelektualnych - dziecko, wg. opinii, wypada w testach niżej niż jego rowieśnicy lub znajduje się na pograniu normy intelektualnej i niepełnosprawności w stopniu lekkim. Nieharmonijny rozwój oznaczać może w tej sytaucji, że dziecko ma wiele funkcji odpowiedzialnych za sukces edukacyjny poniżej normy dla wieku, niektóre funkcje są przecietne ( klasyfikowanie). Dziecko prawdopodobnie będzie miało trudności z pisaniem i czytaniem ( orientacja przestrzenna, wizualizacja, synteza danych) - funkcje te są niezbędne,aby dziecko nabywało zdolność czytania i pisania. Dziecko może mieć też kłopot z myśleniem przyczynowo-skutkowym, przewidywaniem konsekwencji własnych działań, rozumieniem działań innych ludzi. U dziecka mogą też pojawiać się kłopoty z matematyką/myśleniem arytmetycznym. W takiej sytuacji być może warto rozważyć np. klasę terapeutyczną dla dziecka, ponieważ opisane trudności mogą skutecznie obniżać motywację i wytrwałość dziecka do nauki.
Pozdrawiam,
Natalia Szymańska
opis z opinii oznaczać może,że trudności edukacyjne dziecka wynikają z bardzo niskich możlwości intelektualnych - dziecko, wg. opinii, wypada w testach niżej niż jego rowieśnicy lub znajduje się na pograniu normy intelektualnej i niepełnosprawności w stopniu lekkim. Nieharmonijny rozwój oznaczać może w tej sytaucji, że dziecko ma wiele funkcji odpowiedzialnych za sukces edukacyjny poniżej normy dla wieku, niektóre funkcje są przecietne ( klasyfikowanie). Dziecko prawdopodobnie będzie miało trudności z pisaniem i czytaniem ( orientacja przestrzenna, wizualizacja, synteza danych) - funkcje te są niezbędne,aby dziecko nabywało zdolność czytania i pisania. Dziecko może mieć też kłopot z myśleniem przyczynowo-skutkowym, przewidywaniem konsekwencji własnych działań, rozumieniem działań innych ludzi. U dziecka mogą też pojawiać się kłopoty z matematyką/myśleniem arytmetycznym. W takiej sytuacji być może warto rozważyć np. klasę terapeutyczną dla dziecka, ponieważ opisane trudności mogą skutecznie obniżać motywację i wytrwałość dziecka do nauki.
Pozdrawiam,
Natalia Szymańska
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Witam praktycznie kazda z wymienionych obnizonych funkcji wplywa na trudnosci dziecka w nauce.Jesli opinia dotyczy dziecka z kl.I-III powinno ono miec zajęcia reedukacyjne w szkole ze szczegolnym uwzględnieniem cwiczeń stymulujących ogolny rozwoj umyslowy dziecka
Dzień dobry,
Opinia z poradni wskazuje, że dziecko ma nieco niższy ogólny poziom zdolności intelektualnych niż większość rówieśników. To nie oznacza, że nie może się rozwijać, po prostu może potrzebować więcej czasu i wsparcia, szczególnie w nauce konkretnych obszarów. Najtrudniejsze są dla niego zadania wymagające wyobraźni przestrzennej (np. układanki, rysunki), rozumienia sytuacji na obrazkach czy przewidywania, co może się wydarzyć. To może wpływać na trudności np. z geometrią, pisaniem, czytaniem ze zrozumieniem. Z drugiej strony widać mocniejsze strony, np. w mówieniu, zapamiętywaniu informacji ze słuchu czy prostym liczeniu. W tych obszarach warto go wzmacniać i na nich opierać naukę. Opinia nie służy do oceniania, ale do lepszego zrozumienia potrzeb dziecka. Jeśli coś w niej nadal budzi niepokój lub jest niejasne, warto skonsultować się z psychologiem, który pomoże wszystko spokojnie wyjaśnić i zaproponować odpowiednie wsparcie.
Pozdrawiam serdecznie,
Zuzanna Dąbrowska
Psycholog
Opinia z poradni wskazuje, że dziecko ma nieco niższy ogólny poziom zdolności intelektualnych niż większość rówieśników. To nie oznacza, że nie może się rozwijać, po prostu może potrzebować więcej czasu i wsparcia, szczególnie w nauce konkretnych obszarów. Najtrudniejsze są dla niego zadania wymagające wyobraźni przestrzennej (np. układanki, rysunki), rozumienia sytuacji na obrazkach czy przewidywania, co może się wydarzyć. To może wpływać na trudności np. z geometrią, pisaniem, czytaniem ze zrozumieniem. Z drugiej strony widać mocniejsze strony, np. w mówieniu, zapamiętywaniu informacji ze słuchu czy prostym liczeniu. W tych obszarach warto go wzmacniać i na nich opierać naukę. Opinia nie służy do oceniania, ale do lepszego zrozumienia potrzeb dziecka. Jeśli coś w niej nadal budzi niepokój lub jest niejasne, warto skonsultować się z psychologiem, który pomoże wszystko spokojnie wyjaśnić i zaproponować odpowiednie wsparcie.
Pozdrawiam serdecznie,
Zuzanna Dąbrowska
Psycholog
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.