Chciałbym zapytać co oznaczają te wyniki testu wisc-r. W wyniku przeprowadzonego badania psychologic

2 odpowiedzi
Chciałbym zapytać co oznaczają te wyniki testu wisc-r. W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna (dolny próg przedziału) rozwój niecharmonijny przewaga myślenia słowno-pojęciowego nad myśleniem praktycznym. Najsłabiej rozwinięte są orientacja wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna synteza danych spostrzeżeniowych (ujmiwanie relacji część całość) oraz antycypacja na materiale obrazkowy zdarzenia. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wynik bardzo niskie. Nie co lepiej rozwinięte są trwałość pamięci werbalnej rozumowanie arytmetyczne zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie oraz zdolność do do spostrzegania szczegółów. Rozwój przeciętney przyjmują tempo ucznia się wzrokowo - ruchowego zdolności do klasyfikowania (abstachowanie uogólnianie porównywanie) wiadomości oraz rozumienie norm i zasad społecznych.
Szanowna Pani,
wynik "rozwój niecharmonijny przewaga myślenia słowno-pojęciowego nad myśleniem praktycznym" oznacza, że tempo rozwoju przewidywania np. konsekwencji zdarzeń jest wolniejsze niż np. myślenie oparte na mowie, łączeniu różnych słów.
"wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna synteza danych spostrzeżeniowych" oznacza, że zdolność odtwarzania trójwymiarowych obiektów, pamiętania ich, łączenia, np. podczas lekcji matemtyki
"trwałość pamięci werbalnej rozumowanie arytmetyczne zdolności językowe " oznacza, że nie ma przypominanie sobie np. polecenie ustne nauczyciela
"koordynacja wzrokowo - ruchowa" oznacza, że to co widzi oko jest łączone z tym co robi ręka
Każdą z tych zdolności można ćwiczyć w domu lub szkole, odpowiednimi zadaniami.

Pozdrawiam serdecznie
Adriana Bernady

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
Witam jezeli wyniki te dotyczą dziecka warto zwrocic sie do psychologa i zapewnic dziecku odpowiednie zajęcia z zakresu wyrownywania obnizonych funkcji.Dotyczy to dzieci z klas I-III.Jesli wyniki dotyczą dziecka starszego lub osoby doroslej jest to wskazowka do zlagodzenia wymagan zarowno dla rodzicow jak i dla szkoly.Nie mozna oczekiwac dobrych wynikow w nauce jesli ktos ma sprawnosc umyslowa ponizej przecietnej.Powoduje to niepotrzebny stres a przeciez osoby takie w przyszlosci mają szanse znalezienia dobrego zawodu i dobrego funkcjonowania w zyciu.

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest zbyt krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.