Biorę Clonazepam od 20 lat. Z dawki 0,5 mg doszłam do 2 mg, a nie umiem go odstawić. Moja psychiatra

Biorę Clonazepam od 20 lat. Z dawki 0,5 mg doszłam do 2 mg, a nie umiem go odstawić. Moja psychiatra wystraszyła mnie, że jak nagle bym go odstawiła, to mogę dostać padaczki. Jak go samej odstawić, czy jest szansa?

2 odpowiedzi


Raczej nie ma szans. Przy tak długim uzależnieniu odstawienie Clonazepamu samodzielnie w najlepszym wypadku się nie uda. Proponuję odstawiać lek według zaleceń psychiatry. Pozdrawiam.

Szukasz psychologa?

Pierwsza sesja wprowadzająca za darmo z Terapia by ZnanyLekarz

Wypełnij formularz
Znajdź eksperta

Umów wizytę Jeśli będzie się zmniejszać dawkę clonazepamu powoli i łagodnie schodzić z dawki to nie grozi to napadem drgawkowym, jednak trzeba to zrobić pod nadzorem lekarza, który ułoży cały plan odstawienia i ewentualnie dołoży leki korygujące na objawy odstawienne (np niepokój czy bezsenność), które mogą się pojawić i trwać przez jakiś czas podczas i po odstawieniu. Pozdrawiam i życzę powodzenia, gdyż naprawdę warto przerwać przyjmowanie tego leku.

Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.