Mam zespół jelita drażliwego jestem bardzo zestresowany mam leki moje leki zaczęły się od tego jak zachorowała na anemię porostu bałam się ze stracę przytomność jak będę się poruszać poza domem chodzę do psychologa dostałam perazin 25 mg .lekarz rodziny powiedział mi ze ten lekarz powoduje Parkinsona .co mam robić
 Magdalena Kudzia
Magdalena Kudzia
Psycholog
Kluczbork
Dzień dobry. Wszystkie kwestie dotyczące leków proszę konsultować z lekarzem prowadzącym. Bardzo dobrze, że jednocześnie z farmakoterapią uczestniczy Pani w psychoterapii. Ma Pani kompleksową opiekę. Najważniejsze jest zaufanie do lekarza i psychologa, z których pomocy pani korzysta, natomiast nie można się spodziewać, że leczenie zakończy się szybko. O swoich wątpliwościach najlepiej rozmawiać z psychologiem, u którego jest pani w terapii. Pozdrawiam i życzę wytrwałości.

 Katarzyna Zieniewicz
Katarzyna Zieniewicz
Psycholog, Terapeuta
Lublin
Witam,
istnieje ryzyko, że rozwinęło się u Pana zaburzenie nerwicowe, w związku z czym może Pan interpretować jako zagrożenie niezbyt groźne dolegliwości czy odczucia. Pomocna byłaby terapia poznawczo-behawioralna. Gdy będą już widoczne efekty terapii, lek prawdopodobnie przestanie być konieczny. Należy także pamiętać, że pernazyna (np. Pernazin) nie wywołuje choroby Parkinsona, lecz niekiedy powoduje zespół parkinsonowski, czyli objawy ruchowe (napięcie mięśni, spowolnienie) obecne np. w chorobie Parkinsona. Zespół parkinsonowski będący skutkiem ubocznym leków nie postępuje i nie grozi trwałą niesprawnością.
Pozdrawiam,
Katarzyna Zieniewicz

 Sylwia Motyl Kośka
Sylwia Motyl Kośka
Psycholog, Psychoterapeuta
Głowno
Konieczna jest dla Pani psychoterapia i praca nad emocjami. jeśli obawia się Pani tych leków, proszę ponownie skontaktować się z innym psychiatrą. Życzę zdrowia. Pozdrawiam

mgr Katarzyna Sędrowska
mgr Katarzyna Sędrowska
Psycholog, Terapeuta, Psychoterapeuta
Gdańsk
Witam, Na podstawie tego co jest napisane , wnioskuje , ze na tą chwile haos jest głównym bohaterem w pana / pani życiu. Myśle ,ze dla odzyskanie równowagi na początek warto byłoby w miarę możliwości i sił ustalić co jest na ta chwile dla pana / pani największą trudnością ( proponujępoprosić o pomoc psychologa do którego pani / pan chodzi ) Pozdrawiam.

 Dorota Rychter
Dorota Rychter
Psychoterapeuta, Terapeuta, Psycholog
Częstochowa
Witam, co do obaw o skutki uboczne leku proszę porozmawiać z lekarzem, który przepisał lek. Pisze Pan, że chodzi do psychologa, psycholog nie przepisuje leków, więc domyślam się, że chodzi o psychiatrę. Mam jednak poczucie, że oprócz opieki psychiatry dobrze byłoby skorzystać z psychoterapii. Jest to alternatywa dla farmakoterapii, lub skraca czas przyjmowania leków. Jeżeli korzysta Pan z terapii proszę omówić swoje niepokoje z terapeutą. Życzę powodzenia Dorota Rychter

 Daniel Filipek
Daniel Filipek
Psycholog, Psychoterapeuta
Katowice
Jeśli chodzi Pani do psychologa to dlaczego obawia się Pani go o to zapytać?

mgr Kamila Pieczyska
mgr Kamila Pieczyska
Psycholog, Terapeuta, Psychoterapeuta
Warszawa
Witam, objawy zespołu jelita drażliwego można unormować dietą oraz wprowadzając zmiany w sposobie funkcjonowania. Rozumiem, że wizyty u psychologa mają za zadanie zająć się tą sferą. Proszę sprawdzić, czy osoba do której Pani/Pan chodzi jest terapeutą i w jakim nurcie pracuje. Osobiście polecam nurt poznawczo-behawioralny na tego typu dolegliwości. Chociaż wydaje mi się, że skoro ta osoba przepisała lek to musi to być psychiatra a nie psycholog (psycholog nie przepisuje leków a psychiatra nie prowadzi terapii). Reasumując jeśli bierze Pan/Pani leki przepisane przez lekarza psychiatrę zgodnie z jego zaleceniami i jest pod jego opieką to proszę go poinformować o swoich wątpliwościach. Lekarz rodzinny nie specjalizuje się w zagadnieniach z psychiatrii. Zachęcam też do podjęcia terapii w celu złagodzenia objawów lękowych i wyeliminowania ich źródła. Pozdrawiam K.P.

Podobne pytania

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

Ta wartość jest zbyt krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.

Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.