Witam, Jestem studentką ASP, mam 20 lat i mam straszny problem ze snem... Nie jestem w stanie się

3 odpowiedzi
Witam,
Jestem studentką ASP, mam 20 lat i mam straszny problem ze snem... Nie jestem w stanie się wyspać, tak jak zazwyczaj mówi się że człowiek potrzebuje ok 9 h snu tak ja ostatni raz wyspałam się po około 14 godzinach... W nocy nie potrafię zasnąć, kręcę się z boku na bok a gdy już zasnę to nie mogę się dobudzić przez co niestety dość często spóźniam się na zajęcia.
Ogólnie taki stan rzeczy trwa już od ponad roku ale dopiero teraz stało się to mocno problematyczne, dodatkowo od 3 tygodni w nocy budzę się co jakąś godzinę/półtorej a w ciągu dnia potrafię mieć "zjazd" w 2 minuty i zasnąć dosłownie na stole...Ostatni raz kiedy miałam przyjemność się wyspać to było to pod wpływem jednorazowo użytych leków na sen(niestety nie pamiętam nazwy).
Dodam że w sumie przez większość mojego życia zmagam się z nerwicą(straszne nerwobóle ale nic związanego ze snem), chodziłam rok do pani psycholog, poczułam się lepiej, ale ostatnio niestety to wszystko wraca z potrójną siłą + do tego doszły dziwne wkrętki i tak jak nie płaczę to potrafię dzień w dzień przez kilka godzin..
Nie wiem co mam robić w tej sytuacji, czy tabletki na sen to dobre rozwiązanie? Czy może istnieje na to jakaś inna metoda? Próbowałam pić melisę przed snem i nic nie dała, kawy też za dużo nie piję...

Z wielką radością przyjmę wszelkie odpowiedzi, przepraszam że tak obficie się rozpisałam ale starałam się jak najdokładniej to opisać.
Pozdrawiam
Szanowna Pani
Tabletki nie rozwiążą problemu. Skoro ma Pani nerwicę to należy leczyć ją przyczynowo nie tylko objawowo.
Dlatego proszę poszukać doświadczonego psychoterapeuty, który w razie konieczności skieruje także konsultację psychiatryczną.
Pozdrawiam
Leszek Jaroszewski
Zespół ARCHE

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
Witam Panią objawy które Pani opisała są niepokojące i z całą pewnością utrudniają codzienne funkcjonowanie, a na dłuższą metę mogą być po prostu niebezpieczne dla zdrowia. Uważam, że wskazane byłoby podjęcie
konsultacji medycznej w celu wykluczenie przyczyn medycznych np. które mogą wynikać z problemów z tarczycą lub hormonami. Natomiast w kwestii zdiagnozowanej u Pani nerwicy skuteczną metodą leczenia jest psychoterapia i jeżeli będzie taka konieczność połączona z farmakoterapią. Pozdrawiam Paulina Gorczyca

Dzień dobry. W pierwszej kolejności trzeba wykluczyć przyczyny medyczne zaburzeń snu oraz wahań nastroju. Zwróciłam uwagę na Pani wiek, podjęcie studiów oraz pojawienie się objawów (od ponad roku; nerwica - od dawna). Pojęcie "nerwica" jest bardzo nieprecyzyjne i znaczy tyle, co: "brak organicznych przyczyn objawów somatycznych i psychicznych". Z pewnością jest Pani osobą żyjącą ostatnio w dużym napięciu, może nawet niepokoju.
Bez zrozumienia sytuacji w jakiej Pani żyje oraz Pani historii "radzenia sobie w życiu" , wszystkie proste sposoby i metody "zlikwidowania" objawów będą krótkotrwałe albo nieskuteczne. Proszę najpierw wykluczyć/potwierdzić podłoże medyczne symptomów a następnie (lub równolegle) podjąć psychoterapię. Alina Krzekotowska Gdańsk

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

Ta wartość jest zbyt krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.

Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.