Mam 2,5 letniego synka który nie mówi. wypowiada tylko słowo mama, papa. nawet tata nie mówi tylko k

15 odpowiedzi
Mam 2,5 letniego synka który nie mówi. wypowiada tylko słowo mama, papa. nawet tata nie mówi tylko kaka a na siebie zamiast Adaś mówi też kaka. próbuje układać zdania ale tylko ze sylab kakakaka, mama papapa kokoko kikikiki kukukuk, kekeke, cie, pipipipi . czy opwinnam się martwić?
Witam
Mowę dwulatka powinny już charakteryzować zdania proste dwuwyrazowe. W słowniku takiego malca powinny także pojawić się już rzeczowniki, a więc należy przedmiotów, zwierząt itp, a mowa powoli powinna być zrozumiała dla przypadkowego odbiorcy, chociaż pod względem artykylacyjnym nie będzie doskonała ze względu na słabo jeszcze rozwinięty i ukształtowany aparat mowy.

Z Pani opisu wynika, że synek ma problemy z prawidłowym przyswajaniem i posługiwaniem się mowy jak na swój wiek dlatego zachęcam do jak najszybszej konsultacji logopedycznej.
Pozdrawiam

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
Pani zainteresowanie mową dziecka jest uzasadnione - z opisu wynika, że mowa syna jest nieadekwatna do wieku. Zachęcam do konsultacji z logopedą, który przeprowadzi diagnozę i zaleci odpowiednie metody stymulowania mowy. Proszę pamiętać, że im wcześniej tym lepiej. Pozdrawiam i życzę powodzenia w pracy z synem.
Między 2-3 rokiem życia występuje "okres zdania ". Natomiast często u chłopców występuje swoisty opóźniony rozwój mowy . Jeśli synek prawidłowo reaguje "społecznie" na otoczenie , nie występuje sygnały o jego izolacji , potrafi dopasować desygnaty czyli np. kot - miał itp .To trzeba zwrocic uwagę na sprawność motoryczna aparatu mowy tj. język, wargi, podniebienie, istotnie ważna rzecz słuch dziecka. Jeśli rozwój psychofizyczny nie wzbudza obaw , należy wprowadzić w formie zabawy ćwiczenia usprawnieniajace aparat artykulacyjny , werbalizowac wszystkie czynności jakie się wokół dziecka odbywają . Następnie udać się na wizytę do logopedy , który oceni jaki jest przebieg rozwoju mowy dziecka.
Proszę jak najszybciej iść z dzieckiem do logopedy. Dzieci w tym wieku powinny znać już kilkadziesiąt - sto słów, wymawiać je i budować proste zdania. Ewidentnie mamy tu z opóźnionym rozwojem mowy, ale logopeda bądź neurologopeda powinien określić przyczynę tego opóźnienia. To bardzo istotne dla rozwoju dziecka jakie podłoże ma opóźnienie rozwoju mowy. Pozdrawiam.
Dzień dobry!
Jeśli2,5 letnie dziecko mówi tak mało, należy udać się do specjalisty- neurologopedy. Wizytę warto poprzedzić badanie III migdała u laryngologa oraz wykonanie badania słuchu (tympanometria). Niektóre dzieci zaczynają mówić później, niż rówieśnicy, ze względu na brak wystarczającej synchronizacji pomiędzy ośrodkiem mowy w mózgu, a narządami wykonawczymi mowy. Należy jednak wykluczyć afazję. Lepiej" dmuchać na zimne". Pozdrawiam serdecznie!
Witam serdecznie w tym wieku powinien już budować proste zdania , które są złożone z dwóch trzech wyrazów . Formy gramatyczne mogą być jeszcze niepoprawne . Pierwsze co przychodzi na myśl po przeczytaniu Pani pytania to Diagnostyka słuchu . Proszę przeanalizować czy w którymś Z etapów jego rozwoju pojawiło się zapalenie uszu . Czy przychodzi z drugiego pokoju będąc zawołany po imieniu . Ważna jest też forma spędzania wolnego czasu razem z synem . Do trzeciego roku życia absolutnie eliminujemy odbiorniki telewizyjne iPady komputery ponieważ on hamują rozwój mowy . Proszę też zastosować tak zwane Kąpiel słowną- czytanie opowiadanie zadawanie pytań otwartych . Rozmowy powinny odbywać się na poziomie twarzy dziecka tak aby mogła obserwować mimikę twarzy i mięśnia okrężnego ust . Proszę udać się na diagnostykę aby rozwijać swoje wątpliwości . Pozdrawiam serdecznie
Dzień dobry,
słusznie zwraca Pani uwagę na rozwój mowy Synka - ilość i jakoś wypowiedzi nie jest adekwatna do wieku. Możliwe, że problem nie jest głęboki, ale na pewno należy wykonać badanie słuchu i najlepiej skonsultować się z logopedą, który oceni sposób komunikowania się dziecka.
Pozdrawiam!
Martwić -niekoniecznie, ale działać- na pewno. Wspomagać dziecko w rozwoju mowy i usuwać ewentualne przeszkody. 2-3 rok życia dziecka to okres zdania , w którym dzieci wypowiadają proste zdania i doskonalą umiejętności nabyte wcześniej tzn rozwijają słownik bierny i czynny.Dwuletnie dziecko wymawia prawie wszystkie samogłoski i spółgłoski:p, b, m, t, d, n, k, ś.
W przypadku wątpliwości warto sprawdzić czy dziecko dobrze słyszy (laryngolog,audiolog,badanie słuchu), sprawdzić też budowę i sprawność narządów artykulacji(logopeda,laryngolog,stomatolog,ortodonta).
Dużo z dzieckiem rozmawiać. Wspólne czytanie i opowiadanie treści bajeczek
i ilustracji, śpiewanie, powtarzanie wierszyków i wyliczanek, zabawy - ćwiczenia buzi i języka, ograniczyć telewizję, komputer itp
Profesjonalnej oceny mowy dokona logopeda i poinformuje o etapie jej rozwoju ,a także zaleci odpowiednie ćwiczenia- zabawy rowijające i korygujące mowę.
Witam serdeczne. 2 latek powinien komunikować się za pomocą zdań. W taki przypadku, gdy dziecko 2.5 letnie nie mówi lub też posługuje się prostym wyrazem złożonym z reduplikowanych sylab należy udać się do specjalisty. Logopeda zbada dziecko i ewentualnie zaleci badania dodatkowe. "Złotym standardem " przy opóźnionym rozeoju mowy badanie sluchu oraz badanie psychologiczne. Dalszych wskazówek chętnie udzielę podczas diagnozy w gabinecie. Serdecznie zapraszam. Monika Knychalska-Zbierańska
witam, według ogólnie przyjętych norm rozwojowych, dziecko w wieku dwóch lat powinien potrafić zdanie proste, np mama pić, tata choć itp. z tego co Pani napisała jego zasób słów jest dość ubogi . Warto przejść się do logopedy ,który przeprowadzi wywiad środowiskowy o przebytej ciąży i dotychczasowym rozwoju dziecka, zaleci ćwiczenia usprawniające aparat mowy, pokaże zabawy stymulujące rozwój mowy.
Witam! Myślę, że powinna się Pani skontaktować z logopedą, który zdiagnozuje syna i prawdopodobnie zaproponuje terapię logopedyczną.
Dziecko w tym wieku, niezależnie od płci, powinno komunikować się znacznie bardziej obszernie.Ja nie tyle bym się martwiła, co poszukała doświadczonego logopedy, by jak najszybciej zacząć działać.Pozdrawiam.
Zalecam mimo wszystko konsultacje u logopedy i przede wszystkim badanie sluchu.
Witam, opisana sytuacja wskazuje, że synek wymaga wsparcia logopedycznego. Nie jest to w żadnym razie powód do zmartwienia, ale sygnał że warto byłoby skorzystać z pomocy logopedy. Pozdrawiam
Dzień dobry, w pierwszej kolejności trzeba zgłosić się do neurologopedy specjalizującym się we wczesnym wspomaganiu rozwoju mowy.Wizyta u tego specjalisty pozwoli na określenie kolejnych badań specjalistycznych( np.badanie słuchu, badanie neurologiczne itp.) oraz pozwoli ustalić rzeczywisty problem/y oraz przyczynę/y występujących trudności.Na tym etapie ważne jest podjęcie odpowiednich działań w celu stymulacji właściwej mowy.Zrobić to można bezpiecznie i efektywnie tylko pod opieką specjalisty. Powodzenia.
Sugeruję wizytę: Diagnoza logopedyczna - 120 zł
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz, klikając w przycisk Umów wizytę.

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest zbyt krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.