Zdjęcie myślącej kobiety z warzywami

Dietetyczne sposoby na piękny wygląd

Napisano przez w Dietetyka16 marca 2015 Brak komentarzy.

Sekretem pięknego i zdrowego wyglądu wielu pań  jest nie tylko właściwa pielęgnacja twarzy i całego ciała, ale również racjonalna i zbilansowana dieta. Od tego jak się odżywiamy zależy w dużym stopniu wygląd naszej skóry, włosów i paznokci. Ziemista cera, widoczne niedoskonałości czy zmarszczki to sygnał, że należy bliżej przyjrzeć się temu co jemy.

Jakie witaminy mają wpływ na nasz wygląd?

Witamina E– zawiera antyoksydanty zwalczające wolne rodniki i jest odpowiedzialna za dotlenienie skóry. Znajdziemy ją w :

  • oliwie z oliwek
  • olejach roślinnych
  • ziarnach zbóż
  • szpinaku
  • kiełkach pszenicy

Witamina A– zapobiega powstawaniu zaskórniaków , wyrównuje keratynizację naskórka.

Jej źródłem mogą być:1

  • jaja
  • ryb
  • warzywa
  • morele
  • pomidory
  • marchew
  • melony

Witamina C– ujędrnia skórę , zwalcza wolne rodniki, wspomaga wytwarzanie kolagenu- jędrna  skóra.

Zawierają ją:

  • porzeczki
  • papryka
  • aronia
  • truskawki
  • cytrusy

Naturalny sposób na gęste i zdrowe włosy

Pierwiastkiem, który bardzo istotnie wpływa na wygląd włosów jest krzem – przyśpiesza ich wzrost i zapobiega rozdwajaniu. Jego źródłem mogą być ziarna zbóż. Magnez występujący z brokułach lub orzechach wzmacnia osłabione cebulki włosów. Żelazo zaś zapobiega ich wydaniu (w dużych ilościach odnajdziemy je w szpinaku, pomidorach lub produktach mięsnych). Odpowiednia ilość cynku pozwoli cieszyć się nam zdrowymi paznokciami.

Prawidłowa dieta to sposób, aby uchronić się przed wieloma chorobami skóry. Niestety częstym przygotowane diety często okazuje się być problemem. Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy zmiany w zasadach prawidłowego żywienia rekomendowanych przed Światową Organizację Zdrowia (WHO). Zmiany w stylu życia, większe zagrożenie stresem czy zwiększona podaż używek powodują, że zwiększa się nasze zapotrzebowanie na witaminy i mikroelementy.

Happy female search something in the fridge

Jak wygląda proces odżywiania?

Krew w organizmie człowieka pełni rolę transportera substancji odżywczych. Wraz z krwią dostarczane są substancje energetyczne czy budulcowe. Dzięki tym substancją możliwe jest wytworzenie kolegenu, elastyny czy keratyny w komórkach.

Keratyna powstaje dzięki aminokwasom otrzymywanym z białe. Cysteina jest najważniejszym aminokwasem i jest potrzebna do budowy kolegenu. Warto zauważyć, że brak witaminy C skutecznie blokuje syntezę kolagenu. Człowiek nie wytwarza i nie magazynuje witaminy C – musi zostać codziennie dostarczona wraz z pokarmem.

Kwas foliowy jest niezbędny do stworzenia prawidłowej bariery w postaci naskórka. Bogatym źródłem tego ważnego składnika są produkty z olejem ogórecznika lub wiesiołka.

Przede wszystkim racjonalne i zdrowe żywienie

Prawidłowe odżywianie pełni kluczową rolę w staraniach o uzyskanie pięknego wyglądu. Należy spożywać posiłki o stałych porach zgodnie z zasadą – mniej a częściej. Należy również unikać podjadania pomiędzy posiłkami – szczególnie unikajmy fast – foodów i słodyczy. Odpowiednie nawodnienie organizmu jest równie istotne. Pijąc ok. 2 litrów wody dziennie pozbędziemy się z organizmu szkodliwych substancji, które dostarczamy wraz z żywnością.

Wyrobienie prawidłowych nawyków żywieniowych jest bezcenne, ponieważ to co zjemy ma duży wpływ na kondycję naszej skóry i jak szybko pojawiają się pierwsze zmarszczki i jak długo skóra pozostaje gładka. Niszczenie skóry i proces starzenia spowodowane są głównie brakiem lub niedoborem niektórych pierwiastków i mikroelementów. Należy ograniczyć spożywanie soli, produktów z białej mąki, wędlin – do ich produkcji używane są nitrozyny, które łączą się z aminokwasami w żołądku i tworzą nitrozoaminy o działaniu rakotwórczym. Posiłki powinny być lekkostrawne. Istotne jest zachowanie umiaru i zróżnicowanie zjadanych posiłków. Jeżeli będziemy stosować urozmaiconą dietę z warzyw, owoców, ziaren z przewagą przekąsek surowych i gotowanych na parze, na  pewno dostarczymy skórze dużo witamin, składników mineralnych potrzebnych do jej odnowy.

 

O autorze